Programy pro školy a školky

Nepovedlo se vám dostat do harmonogramu Národního parku Šumava? Nebo se stalo to, že NP Šumava nemá momentální kapacitu lektorů pro “vlčí program” v den, kdy to potřebujete vy? My Národnímu parku nekonkurujeme!!! Programy Environmentálního vzdělávání NP Šumava mají dlouhou tradici a vysokou kvalitu. Široký záběr a profesionální lektoři NP Šumava se s naší mini-nabídkou nemohou srovnávat. My “umíme” jenom vlky a jenom jako “náhradníci” . Můžete se na nás dívat jako na alternativu pro případ, že vám hlavní dodavatel nemůže zajistit vámi poptávané sluźby. V ten okamžik jsme tu my. Obraťte se a rádi pomůžeme.

Další scénář, se kterým rádi pomůžeme,  jsou procházky s průvodcem v přírodě, které nevážou na environmentální programy NP Šumava. Chcete se projít s průvodcem kolem Vydry nebo na Březník? Dejte vedět, umíme zařídit.

A co třeba, kdybychom s programem či přednáškou dojeli my k vám? Nemůžete dojet z Prahy “na otočku” s partou předškolních dětí, ozvěte se nám, my přijedeme do vaší školky.

Reference

“Projektový den na Srní byl pro nás velkým zážitkem. Hned u vchodu na nás čekal pan průvodce, který nás celým dnem provázel.  Během cesty k výběhu nás čekaly různé úkoly a zodpovídali jsme otázky, které nám kladl pan průvodce. Žáci si mohli vyzkoušet i chůzi vlka, tzv.“čárovali“ a díky tomu určitě nikdy tuto vědomost nezapomenou, jelikož si ji vzápětí vyzkoušeli jako dovednost. Dozvěděli jsme se rozdíly v chůzi vlka, psa a dalších šelem a vše o jejich stopách apod. V neposlední řadě pro nás bylo zajímavé i vyprávění o námluvách vlků a byl nám vymluven mýtus o tom, že vlci jsou samotáři. Oni totiž samotáři nejsou, chodí sami jen v tu dobu, když si namlouvají a hledají samici, jinak je vždy vidíme ve smečkách. Konečně jsme dorazili na místo a všichni jsme si přáli, abychom vlky viděli. Napjatě jsme pozorovali, kdy se nám vlci ukáží. Zprvu ani jeden, ani mihnutí, přestali jsme věřit, že nějakého vůbec spatříme. Naše obavy byly ale zbytečné, jelikož jsme nakonec viděli úplně celou smečku vlků (14 kusů), která se nám přišla ukázat přímo na kameny. Nastavili se nám na ně jako modelové a my jsme nevěděli, kam dřív koukat. Takový zážitek byl k nezaplacení a děti tím byly unešené.

Během dne byly použity výukové metody: klasické výukové (vyprávění, vysvětlování, přednáška,  práce s textem, rozhovor), metoda názorně demonstrační (předvádění, pozorování, práce s obrazem, instruktáž), metody dovednostně praktické (napodobování, vytváření dovednosti), aktivizující metody (diskuse, řešení problémů (kladení otázek, zájem o dané téma), didaktické hry.”

Mgr. Jitka Kadlecová, ředitelka –Základní škola a Mateřská škola Pocinovice

“Velice Vám děkuji za rychlost a ochotu, se kterou pracujete. Přeji Vám i Vašemu kolegovi hodně úspěchů ve Vaší práci. Jsme Vám opravdu moc vděční, za to, jak jste se nám věnovali a co vše jste pro děti připravili. Ještě pořád si v družině vzpomínáme, jaké to u vlků bylo super. Mohu Vás všem jen a jen doporučit.”

Monika Šímová, ZŠ a MŠ Štěkeň

 

 

 

 

“Prohlídka části Šumavy kolem Modravy byla panem Romanem Žaloudkem skvěle organizačně připravena a komentována. Žáci z naší školy se dozvěděli spoustu nových informací o Šumavě, historii obce Modrava, o místní fauně a flóře, o životě za doby železné opony, o plavebním kanálu a celkově o nelehkém životě původních osídlenců v této části Šumavy.”

Mgr. Květoslav Kolařík, ředitel – ZŠ Vinařská Ústí nad Labem